lørdag 22. august 2009

Drittdag

Igår

take 1
Står opp og kræsjer i dørkarmen. Håret mitt nekter å oppføre seg og klærne mine er grimstygge. Går ut av døra akuratt i tide, innser at jeg hadde glemt paraplyen. Inn igjen, hentet paraply, må løpe til bussen. Fredagsbarn og fredagsvoksne. Barn uten noen form for intimgrenser eller evne til å høre nei-jeg-vil-ikke-at-du-skal-rive-i-genseren-min. Genseren utvida. Korøving etter jobb. Tar bussen inn til byen, heldigvis sitteplass. Fredagskø opp i rompa, hopper av på Solli og tar trikken om Aker Brygge istedet. Får en melding ,ser på, legger mobil ned i veska igjen. Hopper av på Nybrua går opp og bestiller sushi. Skal sjekke klokka. Finner ingen mobil. Får ikke panikk. Liten mobil, stor veske, finner den når jeg kommer hjem. Finner den ikke når jeg kommer hjem.
Panikkrydder. Skifter til nattbukse. Det ringer på døra. Rekker ikke å spsie sushi. Setter i kjoløeskapet. Æsj. Drittdag.

take 2
Slipper inn hyggelige mennesker som heldigvis også er døslitne, og som kan ringe mobilen min. Den er avslått. Bra, så er dte ikke så stress å få sperra abonementet. Drikker kaffe. Varmer opp, synger. Blir fint. Veldig fint tror jeg. Syngedamer går. Jeg ser Funny Face. And once again Ladies and Gentlemen Audrey Hepburn saves thhe day!

Men fy for en drittdag.

Ingen kommentarer: