fredag 30. april 2010

Jeg koker egg, skreller egg. Skjærer opp bogskinke. Nynner litt på Sir Duke og tar ut posen med Amerikansk blanding, koker opp grønnsakene, renner av vannet. Legger egg og skinke og grønnsaker i forsøksvis pene mønstre.Irriterer meg litt fordi det ikke blir sånn som jeg vil.

Det er nok mer enn navnet mitt som gjør meg en smule pussig. Det at jeg instirer på å lage kjøttgele som bare meg og Ingvar kommer til å spise foreksempel. Må innrømme at selv jeg grøsser litt av ingrediensene. Men aspik er nå en gang obligatorisk til 1.mai-frokosten. Det er et lite stykke vaskearbeidermormor og akerarbeidermorfar, og de skal sannelig være med syns jeg, når vi synger internasjonalen og tror oss proletarer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å!! Kjøttgele! Se det er saker. Jammen meg bra at jeg ikke våkner på en god mengde tid. Sånn for vegetarprosjektets skykd altså,